Onderwerp afdrukken
[Toegevoegd] Change difficulty / verander moeilijkheid [V14.0]
Utrechter
Dag spelers, geachte serverteam,

Met veel plezier speel ik al een geruime tijd minecraft. Soms speel ik een periode niet tot weinig, en soms ben ik 10u op een dag online. Het meeste aantal ‘minecraft’ uren besteed ik op de server (CarrotNetwerk), een fantastische server! Ik ben in contact gekomen met deze server door mee te helpen met Remco's eerste survival server, volgens mij heette die VoxalCraft, maar dat terzijde.

Het is algemeen bekend dat de server soms nogal saai kan zijn. Dit kan zijn dat er geen leden online zijn, logisch… Maar ook omdat we al zulke goede gear hebben ook weinig weerstand hebben m.b.t. mobs en dergelijke.
En bovendien spawnen er geen tot weinig mobs, en als die beesten je er een keertje aanraken met een pijl of een vork. Dan doet dat vrijwel tot geen pijn (ingame ‘hartjes’ je begrijpt wat ik bedoel).
Maar de difficulty ligt veranderd niet alleen de vijandelijke 'mobs', nee ook de passive mobs, denk aan varkens en schapen. Die zie ik overigens niet veel spawnen, dat brengt ook sfeer.
Met de grote 1.13 update is het zeeleven fors veranderd en heeft het wat levendiger gemaakt. Maar als op easy merk je er vrij weinig van, er zijn geen visjes te bekennen.

De moeilijkheid heeft ook te maken met vallen van hoogtes, bijvoorbeeld je valt van 10 blokken hoog op easy, dan verlies je 2 á 3 hartjes, en als je valt op normal, dan verlies je al een stuk meer, Zo ongeveer 5 hartjes.

Dus mijn voorstel is om het spelletje wat moeilijker te maken.. Dit door de difficulty van ‘easy’ af te halen en hem op 'normal' of 'hard' te zetten. Dit om het ten eerst een stuk leuker te maken, maar ook om de wereld op zich wat levendiger te maken.

Bijlage vindt u nog interessante informatie betreft moeilijkheid van minecraft, lees hem even door voor wat achtergrond informatie. [https://minecraft.gamepedia.com/Difficulty]

Hopelijk wordt er spoedig actie ondernomen, ik ontvang graag jullie commentaar en feedback.

Mvg, Utrechter
[center][center]
[/center][/center]
Gewijzigd door Remco op 29-04-2019 13:02
VMBO - TL
MBO - JURIDISCH ADMINISTRATIEF DIENSTVERLENER.
HBO - RECHTEN
~dont judge me fool.

Remco
heb de topic gesloten, en de poll weggehaald.

Reden:

We hebben de server moeilijkheid verhoogt naar `normal`.

Bedankt voor de uitgebreide informatie, we hebben het erg gewaardeerd, en hopen dat meer spelers hun ideeën & suggesties op deze manier uitleggen & voorleggen.

Energy drink en Fernandes are the keyyyy

Remco
Dit is toegevoegd in update > https://www.carro...ead_id=651

Energy drink en Fernandes are the keyyyy

Spring naar forum: